Sklo Benátky: Umění, Technika a Tajemství Sklářských Mistrů

Umění a techniky starověkého sklářství v Benátkách.

Techniky opracování skla mají různé názvy a znalost těchto názvů vám pomůže porozumět tajemstvím produktu a tvrdé práci mistra, který jej přivedl k dokončení.

Níže budete mít seznam technických názvů, které najdete v našich produktech v katalogu, naučte se umění skla pomocí správných termínů.
 
Kliknutím sem objevíte všechny produkty osvětlení vyrobené z benátského skla.

Foukané: jak název napovídá, řemeslníci sklo rozšiřují a tvarují a vhánějí vzduch do dlouhého kovového sudu, který je k němu připojen, jak velí tisíciletá tradice sklářství.
Tato prastará akce, spojená se zkušenostmi a dovednostmi sklářských mistrů, přeměňuje jednoduché sklo na opravdová umělecká mistrovská díla, jediná svého druhu.

Dekorace: vybírá se ve fázi návrhu díla a může sahat od přizpůsobení okraje skla až po zahrnutí drahých zlatých lístků do průhlednosti skla. V praxi se jedná o aplikace, které mistr přidává za tepla na povrch předmětu, aby byl jedinečný, vzácný a nenapodobitelný. 

Baloton:
 řemeslník používá kovovou formu s malými hroty ve tvaru jehlanu se čtvercovou základnou po celém vnitřním povrchu jejího obvodu.
Při foukání sklo zcela vyplní prázdnotu a poskytuje zvláštní optický efekt zkříženého reliéfu.

Šiška: mistr začíná použitím kovové formy s evokujícím tvarem, s malými hroty ve tvaru pyramidy se čtvercovou základnou po celém jejím vnitřním povrchu. Při foukání kov vyjadřuje křížový reliéfní efekt na skle.

Beaten : je to technika, kde se testují dovednosti a zkušenosti řemeslníka. Vyznačuje se ručně vyřezávaným povrchem díky brusnému kotouči za účelem vytvoření bezpočtu malých zdánlivě nepravidelných znaků.

Létající ruka:tento výraz naznačuje hbitý a odborný pohyb ruky sklářského mistra při opracování vzácného skla za tepla.

Pulegoso: získává se pěnivá pasta plná nepravidelných vzduchových bublinek, které vznikají spojením roztavené pasty s látkou, která tuto reakci způsobuje. Pulegoso je v osvětlení vzácnější, i když díky působení světla umožňuje získat pozoruhodné chromatické efekty.

Tyčinky: mohou být jednobarevné nebo tvarované skleněnými pastami různých barev, průhledné nebo neprůhledné, pro nekonečné variace. Skleněný prvek je tažený a kruhový v řezu. Rákosy se obvykle spojují dohromady, aby se roztavily a rozfoukaly.Výsledkem je předmět další hodnoty, vzhledem k výslednému efektu a náročnosti provedení.

Incalmo: spočívá v horkém spojení dvou tvarů foukaných po jejich obvodu tak, aby ve stejném objektu bylo dosaženo sugestivního setkání diferencovaných oblastí a obvykle různých barev. To je považováno za jeden z nejsložitějších procesů.

Fasce: na obecně průhledném středovém tělese je za tepla odlit vzor barevných nití, přesněji nazývaný „Fasce“. Po pečlivém smíchání s ním vše pokryje velmi tenkou vrstvou krystalu, čímž získá nepravidelný a vysoce účinný chromatický design.

Vyryto:
 provádí se brusným kotoučem z tvrdého kamene, kterým se ryje studený povrch téměř hotového předmětu, s naprostou přesností navazující na umělcovu kresbu.

Murrine:  mezi nejstarší, pochází dokonce z římských dob, obnoven v Muranu na začátku osmé dekády devatenáctého století. Spočívá ve spojení skleněných tyčí různých barev v předem stanoveném designu. Celek se pak zahřeje a vytvoří jeden sud, který se přesně nařeže na malé kotouče. Uspořádané v přesném pořadí se pak zahřívají, opracovávají a foukají, aby získali konečný tvar předmětu.

Ponořený: počínaje foukaným nebo plným sklem umožňuje získat vícenásobné vrstvení různých barev se sugestivním barevným efektem. Sklo připevněné k sudu je ponořeno do kelímků obsahujících sklo různých barev. Někdy, aby se zvýšil dekorativní efekt mezi vrstvami skla, mistr vkládá inkluze plátkového zlata, jiných kovů nebo vzduchových bublin.

Rigadin: je to dekorace získaná vyfukováním skleněné koule do formy, obvykle bronzové, která má trojúhelníkové drážky. Sklo uvnitř formy se stává žebrovaným, a pokud je navíc zkrouceno, stává se zkrouceným Rigadinem.

7 bodů, díky kterým bude realizace sklářského díla jedinečná

1. - Návrh a studie projektu

Návrháři benátského skla načrtávají modely na papíře, které pak budou vyrobeny rukama našich mistrů. Návrhy mohou navázat na klasickou benátskou tradici nebo navrhnout nové nápady a styly. Limit je pouze v mysli tvůrce.

2 ° Výběr a použití hodnotných a kvalitních materiálů

Jedině výběrem ušlechtilého materiálu, ze kterého se bude následně získávat sklo, lze očekávat vytvoření autentického uměleckého díla.
Řemeslníci připravují skleněnou pastu tavením při 1500 °C a vybírají prášky pro barvení. Je to zásadní okamžik pro úspěch produktu a nic nelze ponechat náhodě.

3. Rozhodnutí o použité technice

Technika, která bude použita pro realizaci našeho díla, je již rozhodnuta v projektu, protože mistr bude muset znát každý krok a tajemství, aby dílo vytvořil co nejlépe.

4 ° Tvarování díla

Tato pasáž je nejznámější, kde jsou mistry zkušenosti a dovednosti učitele. Typicky v Benátkách, pasáže, které dávají sklu tvary a vlastnosti, které jsme v projektu požadovali, jsou také obdivovány naživo.
Autentické, řemeslné znalosti, uchovávané po tisíciletí ve městě Benátky a předávané z generace na generaci až do současnosti.

5. vylepšení: Barvení a dekorace

Zručné ruce mistrů řemeslníků pomalu zdokonalují svou práci ručním vytvářením vzorů a harmonií podle požadovaných povrchových úprav. Květiny, listy, kudrlinky ve skle "kvetou" i v různobarevných glazurách zkrášlujících hotové dílo.

6° Tempera a broušení

Produkt je stále horký a je umístěn na mnoho hodin do „tempery“, dlouhé chladicí pece, dokud jeho teplota neklesne a není připraven k mletí. V této poslední fázi řemeslníci vyhlazují a dokončují skleněné povrchy, čímž je dílo dokončeno.

7. Kontrola kvality

Probíhají závěrečné kontroly, abychom se ujistili, že je vše v naprostém pořádku, přecházíme na bezpečné a superodolné obaly.
Et voilà máme náš skleněný výrobek hotový a hotový.

Mistr skla - řemeslník par excellence

Mistr se rodí ze znalostí těch, kteří skládali před ním, takže umění rok od roku, století po století roste, vyvíjí se a získává tělo, vůli a techniku.
Ve světě skla nejsou školy, jen učitelé: nejstarší sklářští mistři, strážci znalostí, které se předávají jen slovem a skutkem. Aby chránil svá tajemství.
Natolik, že v době Republiky Serenissima byli skláři oprávněni požívat neobyčejných výsad a imunit, ale museli nikdy neopustit Republiku, aby si zachovali své znalosti mezi Murano a Benátkami.
V průběhu staletí se mistři dostali za hranice benátského území, aniž by však opustili tradice řemesla pozastaveného mezi uměleckou citlivostí a manuálními dovednostmi, jehož mistry se mohou stát pouze ti, kteří rozumí dokonalé rovnováze.

La Fornace: Místo, kde se rodí a formuje sklo

Toto místo pro mnohé nepředstavuje pracoviště, ale domov, továrnu kreativních podnětů, které přivádějí každý den k vrcholu nitra. Sklářský mistr je stejně řemeslník jako výtvarník a jako výtvarník potřebuje vyjádřit, co v sobě má a umí to přes sklo. Jeho zpracování se dá přirovnat k vyprávění příběhu, má začátek, fázi, ve které se formuje, i konec, často morální. Každodenní život skla vyžaduje obětavost, trpělivost a neustálé používání. Mistři začnou pracovat za svítání a zkoušejí pevnost skla. Nástroje jsou po staletí stejné a každý mistr má svůj vlastní.

Nejpoužívanější je hlaveň, kterou je do nepolapitelné roztavené hmoty vháněn vzduch, který se následně rychle zpracovává kleštěmi, tyčemi a nůžkami.

Specialisté technických mistrů

Jak již bylo napsáno, mistr má s sebou obrovskou kulturní zavazadla a znalosti, a protože jsou to především lidé, být odborníky ve všem je prakticky nemožné, proto každý mistr s velkým nasazením přistupuje k technice zpracování, která ho nejvíce zahrnuje. . a to mu pomáhá vyjádřit se.

Postupem času a nasazením se tato technika stává součástí jeho bytosti a umožňuje mu oživit jeho díla, jako jsou lustry, skleněné plastiky nebo ve všech formách osvětlení.

Barvy skla jsou zrcadlem Mistrovy duše

Existuje mnoho barev, které lze použít ve skle, které mu dodá tělo i duši.
Co ale určuje barvu spíše než jiná?
Na odstíny a odstíny může mít vliv vnější teplota a vlhkost prostředí a také druh vaření. Změna obohacuje jednobarevnou variantu o další jedinečnost, díky čemuž je každé dílo ještě exkluzivnější.
Vysoká kvalita je odrazem neustálého hledání dokonalosti a vášně pro inovace, které charakterizují každou fázi výroby, v dokonalé rovnováze mezi ručním řemeslem a odvážnou kreativitou, daleko od pomíjivých výstřelků.
Email Newsletter
Newsletter